Menu
košík
0
cz
CZK
kategorie

Závěsné čtecí mapy

 

ZÁVĚSNÉ MAPY PRO ČTENÍ Z TABULE

Mapy slouží ke čtení z tabule. ČTECÍ MAPY S PSACÍM PÍSMEM SFUMATO jsou určené především pro metodiku Sfumato, ale lze je využít pro všechny metody čtení.

 

VÝHODY ZÁVĚSNÝCH MAP:

  • učitel využívá mapy místo psaní na tabuli
  • podstatnou výhodou je ušetření času učiteli s přípravou na vyučovací hodiny
  • úspora místa na tabuli
  • žáci mohou kdykoliv číst z mapy při individuální práci či ve skupinách
  • lze se rychle vracet k již probrané látce za účelem doučování či opakování
  • šetrnější pro zrak dítěte i učitele - při čtení upřednostňujeme přirozené světlo pro oči
  • eliminujeme bílé světlo (obrazovka, projektor)
  • v současnosti můžeme hovořit i o úspoře el. energie

 

 

 

Specifikace závěsné mapy SFUMATO

Celkový počet map je 21 kusů. Rozměry mapy jsou: 120 x 125 cm. Materiál: PVC baner premium, gramáž: 510 g/m2. Mapy jsou zakončeny dřevěnými lištami. Horní lišta má silonové lanko na zavěšení. Mapy lze objednat jednotlivě nebo v sadách. Jako alternativu lze objednat elektronickou variantu s licenční smlouvou na využití map.

 

Způsob učení se písmen a jejich použití v textu

Čtecí mapy slouží jako přípravné období nácviku čtení z ŽIVÉ ABECEDY a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE. Pro období Živé abecedy je určeno prvních pět map, přičemž mapa číslo 5 překrývá období ŽIVÉ ABECEDY a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE I. Mapa číslo 16 překrývá období NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE I a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE II. Pro dokonalou fixaci tvarů písmen je určena mapa číslo 21 s přehledem abecedy.

Žáci se učí od počátku všechny tvary písmen současně. Nové písmeno se v období OSBUA (Živé abecedy) procvičuje v rámci mezipředmětových vztahů přibližně jeden týden. Až žáci písmeno dokonale poznají ve všech tvarech, použijí jej ve spojení s dalším písmenem nebo ve slově. Tento metodický postup se dodržuje po celou dobu učení se nových písmen.

V ŽIVÉ ABECEDĚ i na příslušných ČTECÍCH MAPÁCH je tento postup patrný. Např. na mapě č. 2 se vyvozuje písmeno N ve všech tvarech, ale ve třípísmenkových spojeních se použije až po vyvození následného písmene K. Tento metodický postup se musí dodržovat. V opačném případě by žák setrvával v dekódování písmen a ztrácel se tak ve čtení s porozuměním.

V NEOBYČEJNÉM SLABIKÁŘI a příslušných ČTECÍCH MAPÁCH se nové písmeno procvičuje přímo ve slovní zásobě daného článku, samozřejmě až po dokonalém zvládnutí všech tvarů. V tomto směru je rozdílné grafické zpracování ŽIVÉ ABECEDY a NEOBYČEJNÉHO SLABIKÁŘE, stejně tak i čtecích map. Metodika vyvozování písmen a jejich využití ve slovech zůstává stejná.

PaedDr. Mária Navrátilová - autorka metodiky SFUMATO

 

Využití závěsné čtecí mapy v praxi s žákem

 

OBJEDNÁVKY NA:  WWW.CTECI-MAPY.CZ

X
Používáme cookies
Soubory cookie používáme k analýze údajů o našich návštěvnících, ke zlepšení našich webových stránek, zobrazení personalizovaného obsahu a k tomu, abychom vám poskytli skvělý zážitek z webu.
SOUHLASÍM
nesouhlasím